Hej, det är vi som är Skyhill
Vision & värdegrund
VÅR VISION
Skyhills vision är:
Vi är det arkitekt- och teknikkonsultföretag i Sverige som skapar mest värde åt våra kunder.
Vi verkar för kundens bästa
Vi är övertygade om att det som är bäst för kunden är också bäst för oss på lång sikt. Vi gör vårt bästa för att förtjäna våra kunders förtroende och vi strävar alltid efter att utföra våra tjänster mer effektivt.
Vi strävar efter att Sveriges bästa arbetsplats
Vi strävar efter att vara Sveriges bästa arbetsplats för våra medarbetare. Vi gör vårt bästa för att ha nöjda medarbetare som ständigt utvecklas. Att våra medarbetare är nöjda och fortsätter utvecklas säkerställer att våra medarbetare också kommer att göra sitt bästa för att våra kunder ska bli nöjda.
Vi fortsätter att lära oss
Både genom fortsatt utbildning samt genom ett kontinuerligt erfarenhetsutbyte från våra kunder, samarbetspartners samt mellan våra projektledare och arkitekter, ser vi till att lära oss av våra egna och andras erfarenheter för att förbättra, anpassa och uppdatera vårt erbjudande till våra kunder.
”Vi är bättre arkitekter för att vi är projektledare och vi är bättre projektledare för att vi är arkitekter”
VÄRDEGRUND
Vår värdegrund ligger till grund för hur vi beter oss i det dagliga arbetet. Den är också en vägledning för hur vi som arbetar på Skyhill ska bemöta andra människor.
Som medarbetare på Skyhill har man ett personligt ansvar att alltid jobba i linje med vår värdegrund. Som medarbetare kan man vid svåra beslut luta sig mot företagets värdegrund för att veta vad som är rätt. Vi inser att vi inte är perfekta och därför arbetar vi efter principen: framsteg, inte perfektion.
Ärliga
Vi är ärliga mot varandra och mot våra kunder. Vi bryter aldrig mot lagen. Innan vi agerar så frågar vi alltid oss själva om vi är villiga att ha det tänkta agerandet skrivet nästa dag på framsidan av vår lokala tidning, att läsas av våra makar, barn och vänner med rapporteringen gjord av en informerad och kritisk reporter.
Jämställdhet
Vi jobbar aktivt för att kvinnor och män ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter. Kön ska inte ska spela någon roll. Vi pratar öppet om jämställdhet och agerar om någon råkar illa ut.
Kommunikation
Vi pratar direkt till varandra och inte om varandra, speciellt när vi är missnöjda med någonting. Vi är tydliga i vår kommunikation till våra kunder med målet att göra dem nöjda på lång sikt, även om det innebär att vi gör någon missnöjd på kort sikt.
Professionella
Vi håller det vi lovar och uppträder fackmässigt.
Respekt
Vi behandlar andra människor som vi själva vill bli behandlade. Vi respekterar tider och kundens ekonomi.
Samarbete
Vi samarbetar med varandra och hjälper våra kunder att uppnå bästa möjliga lösning. Vi vet att lagspel lönar sig både för gruppen och individen på lång sikt.
Ansvar
Vi tar alltid ansvar för vårt arbete och beteende. Vi är självkritiska och försöker alltid bli bättre.
Vänlighet
Vi är alltid vänliga mot alla våra medmänniskor.
Ödmjuka
Vi är ödmjuka och erkänner när vi har fel. Det är okej att göra fel, så länge vi lär oss av våra misstag. Det viktigaste för oss är att uppnå bästa möjliga slutresultat, inte att vi som individer eller företag har rätt.
Långsiktiga
Vi arbetar långsiktigt i allt vi gör. Detta kan ibland innebära att vi offrar någonting på kort sikt för att bibehålla vårt rykte och våra relationer på lång sikt.
Tacksamma
Vi är tacksamma för våra kunder och för varandra.
Hjälpsamma
Vi hjälper våra kunder att uppnå bästa möjliga slutresultat i sina projekt. Vi stöttar varandra om någon mår dåligt eller behöver hjälp. Lagspel är viktigt för oss.