Vikten av återkommande kunder och företagsutveckling
Det roligaste som finns är när en tidigare kund återkommer med nya projekt. Vi har på sistone fått in flertalet projekt på precis det här sättet vilket så klart känns mycket bra. Vikten av att göra ett bra jobb och det där ”lilla extra” för att kunden ska bli riktigt nöjd går inte att nog understryka.
Jag minns vad min chef sa till mig när jag fick mitt första jobb i butik när jag var 16 år: ”En nöjd kund pratar med en person men en missnöjd kund pratar med 10 personer”. Det fick i alla fall mig att inse vikten av att aldrig lämna en kund missnöjd och att alltid göra det ”lilla extra”.
På Skyhill så är vi i en expansiv period då företaget växer med cirka 25% årligen. För att säkerställa att vi samtidigt som företag växer ska fortsätta leverera ett minst lika bra resultat till våra beställare, så har vi påbörjat en intern utveckling av rutiner, mallar och strukturer som kommer pågå löpande framöver.
Företagsutveckling och framtagande av rutiner samt arbetsmetoder är något som jag verkligen tycker är spännande och brinner för, vilket gör att det känns extra roligt att jag får medverka och ta ansvar för Skyhills expansiva resa.
I slutändan så är målet att vi ska leverera ett ännu bättre resultat till våra kunder genom att Skyhill blir mer skalbart samt snabbare och effektivare.
Kalle Cedervall
Projekt- och byggledare