Skyhills blogg
2021-12-16

Ny kundansvarig på Skyhill

Pia Klarke
Pia Klarke
Kundansvarig
Ny kundansvarig på Skyhill

Jag har haft förmånen att arbeta med service, support och koordinering i snart 30 år – i hela mitt yrkesverksamma liv. Har arbetat inom olika branscher och inom olika områden (IT, hotell & konferens, marknad, säljstöd, produktutveckling, projektledning, kundservice). Min passion har alltid varit att ha kunden i fokus.

Även om andemeningen är att alltid ge kunden förstklassig service prioriterar många företag bort ”det lilla extra” i kundbemötandet. I en digital värld går det fortare att skicka ett e-mail än att prata med kunden, det går fortare att knappa in ett snabbt svar på en chatt. Det personliga bemötandet tappas bort i jakten på att spara tid. Att sälja mycket på kortast möjliga tid är affärsmodellen i väldigt många företag. Finns det något företag som anser motsatsen?

Jag snubblade över Skyhills annons och blev nyfiken på vad en kundansvarig på ett arkitekt- och projektledningskontor gör. Ju mer jag läste, desto mer imponerad blev jag!  Var det drömjobbet jag hade framför mig? Med nyfikna men kritiska ögon granskade jag hemsidan. Finns det verkligen ett företag som står för allt jag tror på?
Ja, det gör faktiskt det!

Det är ett privilegium att få möjlighet att arbeta på Skyhill! Ett företag som värdesätter alla sina kunder – stora som små – och som på fullt allvar anser att kundens bästa är A och O. Vår långa erfarenhet säger oss att den dyraste lösningen inte nödvändigtvis är den bästa för alla kunder. Av den anledningen prackar vi inte på kunderna något de inte behöver. Varje uppdrag är unikt och tillsammans hittar vi skräddarsydda lösningar som skapar ett mervärde för kunden. Vi slutar inte att intressera oss för kunden då avtalet är skrivet; det är av yttersta vikt att ha en god relation med kunden före, under och efter avslutat uppdrag.

Jag är ingen expert inom arkitektur eller byggprojektledning, men jag har extremt kompetenta kollegor som är det! Kollegor som generöst delar med sig av sin kompetens, lyssnar, stöttar och bidrar till att vi utvecklas.
Som ny kundansvarig är det mitt jobb att säkerställa att våra kunder alltid får bästa möjliga hjälp när de vänder sig till oss, då känns det verkligen fantastiskt att veta att alla på företaget känner stolthet – och även ödmjukhet – över att leverera premiumtjänster.

Vi får fina omdömen, men finns det något vi kan göra ännu bättre? Jag ser med spänning fram emot att få arbeta mer med kunskapsåterföring och verkligen ta reda på vad kunderna tycker om oss. Det är ju så vi lär oss och kan bli ännu bättre, eller hur?

Jag är fortfarande ”ny på jobbet” men har hunnit fundera en hel del på vad det är som gör Skyhill så unikt. Förutom sättet att se på kunderna; vad är det som sticker ut?
Kollegorna är underbara! Det är ett glatt och prestigelöst gäng, det märks att alla trivs på jobbet och bryr sig om varandra! Alla känner en enorm yrkesstolthet och är professionella, men samtidigt ryms mycket humor och värme. Klimatet är öppet och transparent. Hur många företag väljer att lägga sin vision och värdegrund öppet på hemsidan (och dessutom leva upp till den)?  Företaget strävar efter att vara Sveriges bästa arbetsplats och gör verkligen allt för att vi ska trivas.  Medarbetare som trivs levererar bättre. Så sant som det är sagt!

En rolig bonus är att vi får ha hund på jobbet! Jag har förvisso ingen egen hund, men tycker att det är supermysigt att mötas av glada och väluppfostrade hundar varje morgon!

Jag önskar alla kunder, kollegor och samarbetspartners en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Pia Klarke
Kundansvarig

No items found.
Föregående inlägg
Inget föregående inlägg
Nästa inlägg
Inget nästa inlägg